DI-FER KFT. - Érd
img

Új generációs ASX premier

  • Az új Mitsubishi ASX ma látható először, méghozzá online.
  • Fejlett technológia: modern vezetéssegítő és kényelmi/szórakoztató rendszerek teljes kínálata.
  • A B-szegmenst megcélzó SUV-t a legmodernebb technológiákkal és hajtásláncokkal szerelték fel, így a vevők Plug-in Hybrid (PHEV), Hybrid (HEV) és Mild Hybrid hajtást is kérhetnek.
  • Az autó 2023 márciusában jelenik meg a márkakereskedésekben, az új COLT pedig 2023 őszére várható.

A Mitsubishi Motors Europe ma egy különleges online eseményen mutatta be az új generációs ASX modellt. A rendkívül fontos európai B-szegmenst megcélzó új ASX („Active Sports X-over”) folytatja majd az előző generációs ASX sikertörténetét, amelyből közel 380.000 darab talált gazdára Európában.



A kifejezetten a kontinens piacára tervezett új ASX a Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance CMF-B padlólemezére épül, és a hajtásmódok széles skáláját, többek közt Plug-in Hybrid (PHEV), Full Hybrid (HEV), és Mild Hybrid technológiákat kínál.

„Napjainkban az európai piac legmarkánsabb, és egyre erősebb trendjei az SUV-kategória növekedése és az elektromos hajtásláncok terjedése. Elektrifikált SUV-ként, a fejlett technológiák és kényelmi-szórakoztató rendszerek teljes kínálatával az új ASX tökéletesen megfelel az európai vásárlók elvárásainak.” nyilatkozta Frank Krol, a Mitsubishi Motors Europe elnök-vezérigazgatója.

Dynamic Shield

Az új ASX a Mitsubishi Motors jellegzetes ‘Dynamic Shield’ orrkialakításával készült, ami egyszerre sugall robusztusságot és dinamizmust, miközben látványos környezetet biztosít az ikonikus háromgyémántos emblémának.

Oldalnézetből remekül érvényesülnek az új modell lendületes körvonalai, akárcsak az, ahogyan az erőteljes, magasra húzott vállvonalak sportos kiállással ruházzák fel az autót. Végezetül pedig ott vannak a 17 és 18 colos kerekek, amelyek szintén határozott megjelenést biztosítanak.

A sportosságot és sokoldalúságot sugalló formavilág hátul is érvényesül. A hátsó világítást egyedi stílusú LED-ek biztosítják, akárcsak elöl. A hátsó rész dizájnját a csomagtérajtót díszítő, új tervezésű ASX-embléma és Mitsubishi felirat teszi teljessé.

Az autó már a forgalmazás kezdetétől hatféle színváltozatban rendelhető meg, a gazdagabb felszereltségű változatok pedig különleges kéttónusú fényezéssel, fekete tetővel is kérhetők.

Rugalmasan variálható tér

A legújabb szórakoztató és kényelmi technológiákkal gazdagon felszerelt utastér nemcsak stílusos és komfortos, hanem bőséges és jól variálható teret is kínál. A 332 literes (VDA) csomagtér további 69 literrel (VDA) bővíthető, ha az előre-hátra csúsztatható hátsó üléssort a legelső pozícióba állítják.

Technológia

Az új ASX-be kényelmes a beszállás; ez a kulcs nélküli rendszernek köszönhető, ami a belépő szint kivételével mindegyik modellváltozatban alapfelszerelés. Amikor a vezető körülbelül egy méterre megközelíti az autót, a rendszer érzékeli a kulcskártyát, és automatikusan oldja az ajtózárakat. Kiszálláskor ugyanez történik: mihelyt a kulcskártya egy méternél távolabb kerül a járműtől, a rendszer önműködően zárja az ajtókat.

Kényelem

A ki- és beszállás emellett azért is könnyű, mert az ülések csípőpontja magasan van, amit a SUV-tulajdonosok nagyra értékelnek. Modellváltozattól függően a vásárlók számos szövet- és bőrkárpitozás közül választhatnak, a klímavezérlés minden évszakban kellemes hőmérsékletet biztosít, a hideg téli napokon pedig ülés- és kormánykerék-fűtés javítja a komfortérzetet.

Szórakoztató rendszerek

A központi helyre beépített Smartphone-link Display Audio (SDA) szolgál elsődleges kapcsolatként a vezető és a jármű technológiái, illetve a szórakoztató rendszerek között. A 7 colos vízszintes, illetve a 9,3 colos függőleges képelrendezést kínáló SDA rendszerekhez alapáron jár a vezeték nélküli okostelefon-vezérlés lehetősége (Apple CarPlay® és Android Auto™), a csúcsváltozatok pedig BOSE® prémium audiorendszert kapnak.

Személyre szabható

A gazdagabb felszereltségű modellváltozatokban 3D navigációs rendszer működik, és számos személyre szabási lehetőség áll rendelkezésre az egyéni felhasználói profil beállításától kezdve az alkalmazásokon át egészen a különféle vezetési üzemmódokig a Multi-Sense rendszeren keresztül.

Digital Driver Display

Az ASX tulajdonosa a műszeregység megjelenését is egyéni ízléséhez igazíthatja. Az autóhoz háromféle műszerfal rendelhető: az egyik a belépő szintű analóg műszeregyüttes egy beépített 4,2 colos kijelzővel, a második a konfigurálható digitális műszeregység 7 colos kijelzővel, a harmadik pedig a teljesen személyre szabható 10 colos Digital Driver Display, amelyen már a navigáció útmutatásai is megjelennek.

Multi-Sense

Az SDA-n keresztül vezérelhető a Multi-Sense rendszer is, aminek segítségével az autós az egyéni stílusához igazíthatja a kormányreakciókat, a dinamikus futóművezérlést és a vonóerő leadását. A vezető három üzemmód közül választhat:

• ECO*: A legtakarékosabb autózás.
• PURE**: Tisztán elektromos hajtás.
• SPORT: Maximális vonóerő. A rendszer a lehető legélvezetesebb vezetési élmény érdekében áthangolja a dinamikus futóművezérlés és a kormánymű beállításait.
• MY SENSE: Az autós itt teljesen személyre szabhatja a vezetési élményt, sőt a nyolcféle LED-szín közül választva akár a belső világítást is.

*Belső égésű motorral szerelt, Mild Hybrid és HEV változatok.
** PHEV változatok.

Passzív biztonság

Az ASX a passzív biztonsági megoldások teljes palettáját kínálva óvja utasait, köztük vezető- és utasoldali első és oldallégzsákokkal, két függönylégzsákkal mindkét oldalon, előfeszítős és överőhatárolós biztonsági övekkel, ostorcsapás-sérülés ellen védő fejtámlákkal és ISOfix gyermekülés-rögzítő pontokkal.

Hatékony gyalogosvédelmet biztosít az alapáras Ütközés hatását mérséklő rendszer (FCM), akárcsak a motorháztető, az első lökhárító, a fényszórótestek és szélvédő előtti terület különleges kialakítása, ami egy esetleges gázolás esetén csökkenti a sérülések esélyét.

Aktív biztonság

Emellett az új ASX az ADAS (Advanced Driver Assistance System – Fejlett Vezetéssegítő Rendszer) teljes kínálatával érkezik, hogy utasai maximális biztonságban és nyugalomban autózhassanak.

Alapfelszerelés mindegyik változatban: Ütközésmegelőző rendszer gyalogosvédelemmel, Távolságra figyelmeztető rendszer, Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, Sávtartó asszisztens, Jelzőtábla felismerés, Sebességtartó automatika, Parkolássegítő szenzorok és Tolatókamera.

A magasabb felszereltségi szinteken elérhető: Holttérfigyelő, Sávközép asszisztens, Sebességhatár túllépés megelőzés, Adaptív sebességtartó automatika (Stop & Go funkcióval) és Automatikus távfény-vezérlés.

MI-PILOT

A legmagasabb felszereltségű automata sebességváltós, HEV és PHEV modellváltozatokban működő MI-PILOT (Mitsubishi Intelligent - PILOT) rendszer összehangolja az Adaptív sebességtartó automatika (ACC) és a Sávközép Asszisztens (LCA) működését.

Dinamikus futóművezérlés

A Multi-Sense rendszerben kiválasztott vezetési üzemmódtól függően a Dinamikus futóművezérlés érzékeli a kanyarodás dinamikáját, és az egyes kerekeket külön-külön fékezve segít a kijelölt nyomvonalon tartani az autót, hogy a vezető magabiztosabban irányíthassa az ASX-et.

Hajtásláncok

Az új generációs ASX számos fejlett és elektromosított hajtásmódja remekül megfelel az európai város SUV-vezetők sokszínű igényeinek, akár a csekély károsanyag-kibocsátást, akár az alacsony üzemanyag-fogyasztást, akár az élvezetes teljesítményt tartják fontosnak.

• 1.0 MPI-T
A belépő szintű motor egy innovatív, háromhengeres, 1,0 literes, turbótöltésű benzinmotor, amihez hatfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik.

• 1.3 DI-T (Mild Hybrid)
Azoknak, akik nagyobb teljesítményre vágynak, itt az 1,3 literes, közvetlen befecskendezéses turbómotor a Mild Hybrid rendszerrel, amelynek szíjhajtású indítómotor/generátora lassításkor vagy fékezéskor visszanyeri az energiát, és azt árammá alakítva táplálja a 12 voltos lítiumion akkumulátort, emellett pedig kiegészíti a benzinmotor forgatónyomatékát. Ehhez az erőforráshoz hatfokozatú manuális vagy hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós automata sebességváltó (7DCT) is csatlakozhat.

• Full Hybrid
Az új ASX a Mitsubishi első európai modellje full hybrid hajtással. Ebben a rendszerben az 1,6 literes benzinmotort két elektromotor és egy automata sebességváltó egészíti ki.

• Plug-in Hybrid
A kínálat csúcsán a Plug-in Hybrid (PHEV) változat áll. Az 1,6 literes benzinmotor, két elektromotor és egy 10,5 kWh teljesítményű akkumulátor összehangolásával megalkotott PHEV rendszerrel az autó a Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance egyetlen ilyen modellje a B-SUV szegmensben, így az új generációs Mitsubishi ASX a modern hajtásmód és a SUV-kialakítás párosításával az Outlander PHEV és az Eclipse Cross PHEV modellek nyomdokaiba lép.

A gazdagon felszerelt modellváltozatok könnyen áttekinthető kínálatában mindegyik hajtáslánc megrendelhető lesz már az ASX 2023 márciusi bevezetésekor (a modellkínálat piaconként eltérő lehet).

Tartozékok

Az új ASX vásárlói a tartozékok és a kifejezetten az autóhoz kialakított tartozékcsomagok teljes kínálatából válogathatnak, így az autó bármilyen életstílushoz tökéletesen hozzáigazítható.

Mitsubishi Service Commitment

Ahogy minden Európában forgalmazott Mitsubishi modellre, úgy az új generációs ASX-re is érvényes a Mitsubishi Service Commitment, ami a következőket kínálja:

• 5 év / 100.000 km gyári garancia.
• 12 év garancia az átrozsdásodásra.
• 8 év / 160.000 km garancia a meghajtó akkumulátorra.
• 8 év / 160.000 km garancia az akkumulátor kapacitására.
• 5 év országúti segítségnyújtás (Mitsubishi Assistance Package).

Az új ASX-et a Renault spanyolországi Valladolid üzeme gyártja majd.

Új generációs ASX: a legfontosabb műszaki adatok

1.0 MPI-T
(MT)
1.3 DI-T
(Mild Hybrid)
(MT)
1.3 DI-T
(Mild Hybrid)
(AT)
1.6 Hybrid
(HEV)
1.6 Plug-in Hybrid
(PHEV)
Teljes hosszúság 4 228 mm
Tengelytávolság 2 639 mm
Magasság 1 573 mm
Első nyomtáv 1 561 mm
Hátsó nyomtáv 1 547 mm
Teljes szélesség 1 797 mm
Üzemanyag Benzin (E10 ólommentes)
Mild Hybrid 12 V akkumulátor és
szíjhajtású indítómotor-generátor
Nem Igen Igen Nem Nem
Hengerek/szelepek

3/12

4/16 4/16 4/16 4/16
Max. teljesítmény / ford. 67 kW / 4600 103 kW / 4500-6000 116 kW / 5500 69 kW / 5600 68 kW / 5600
Az elektromotor legnagyobb teljesítménye N/A N/A N/A 49 kW 49 kW
Max. forgatónyomaték / ford. 160 Nm / 2000-3750 260 Nm / 1750-3500 270 Nm / 1800-3750 148 Nm/3600 144 Nm/3200
Hatótávolság tisztán elektromos hajtással (EAER) (Vlow/Vhigh) N/A N/A N/A N/A 47 km / 49 km
Hatótávolság tisztán elektromos hajtással városban (EAER City) (Vlow/Vhigh) N/A N/A N/A N/A 62 km / 63 km
Akkumulátor feszültsége N/A N/A N/A 150-285 V 345 V
Akkumulátor kapacitása N/A N/A N/A 1,3 kWh 10,5 kWh
CO2-kibocsátás (g/km, min./max.) 132 / 136 130 / 134 131 / 137 107 / 113 30 / 31

FIGYELEM: A TELJESÍTMÉNNYEL KAPCSOLATOS ADATOK MÉG HOMOLOGIZÁCIÓRA VÁRNAK.

Kapcsolat:
Alex Thomas
Termék-, marketing- és hálózati stratégiai igazgató
Mitsubishi Motors Europe B.V.
+31 651 313 711

Sajtóközlemény letöltése pdf formátumban.

Műszaki adatok letöltése pdf formátumban.

Sajtófotók letöltése eredeti méretben, zip formátumban (39 MB).

2022-09-20 Mitsubishi